Sunday, May 20, 2012

سالاد پاستا

این سالاد که در ایران به نام سالاد ماکارونی هم عنوان می شه می تونه به عنوان یک غذای کامل یا در کنار دیگر غذاها سرو بشه.

مواد لازم
پاستا یک بسته
ژامبون دودی گوشت ٥٠٠ گرم
قارچ خرد شده یک پیمانه
هویج پخته و خرد شده یک پیمانه
خیارشور خرد شده یک پیمانه 
فلفل دلمه ای خرد شده یک پیمانه
نخود فرنگی یک قوطی کنسرو شده
کنسرو ذرت یک عدد
جعفری خرد شده یک پیمانه
روغن زیتون ٣ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای  سس سالاد
سس مایونز ٤ تا ٥ قاشق
ماست به اندازه دو برابر سس مایونز
سرکه ٢ تا ٣ قاشق
نمک، فلفل و پودر سیر به میزان لازم
طرز تهیه
ابتدا مواد رو به صورت نگینی خرد می کنیم 
و بعد همه رو به همراه ذرت و نخود فرنگی با هم مخلوط می کنیم 
و در این حین پاستا رو در آب جوش به مدت حدوداٌ ده دقیقه آب پز می کنیم. من از دو مدل پروانه ای و مارپیچی استفاده کردم شما می تونین از هر طرح دیگه ای که دوست دارین استفاده کنین. 
روغن زیتون و به پاستا اضافه می کنیم و مواد سس و با هم میکس و نیمی از اون و با مواد خرد شده مخلوط می کنیم. البته من اشتباها همه سس و به موادم اضافه کردم, ولی بهتره در وحله اول نصف سس و با موادمون مخلوط کنیم و سالاد و برای چند ساعت توی یخچال بگذاریم تا سس خوب به خورد پاستا و مواد دیگه بره و موقع سرو سالاد مابقی سس و به اون اضافه کنیم تا سالاد خشک به نظر نرسه. اگه زمان کافی داشته باشین بهتره اون و از شب قبل آماده کنین. 
این سالاد یکی از سالادهای محبوب و تقریبا همه پسند است و از اونجایی که مقدار ماست، دو برابر میزان سس مصرف شده است  دل رو نمی زنه و طعم مطبوعی داره. 

  

نوش جان :)

18 comments:

  1. Ba salam kheili veblage Khobi darid ba in ke taze eftetah shode por mohtavas ,vablage Khobi ra dar pishe ro mibinam , kheili alye ,mamnum

    ReplyDelete
  2. ممنونم سمانه جان, امیدوارم همینطور باشه و اگه هست بتونم در آینده بهتر از این عمل کنم >>:))

    ReplyDelete
  3. Lale jan in salato faghat ba ino myshe dorost kard ba modele sade nemishe ,ba tashakor

    ReplyDelete
    Replies
    1. دوست ناشناسم خیلی خیلی معذرت می خوام از اینکه پیام شما رو اینقدر دیر جواب می دم, اصلا نمی دونم چی شده که فراموش کرده ام؟ عزیزم من دقیقاً متوجه منظور شما نشدم اگه منظورتون از مدل ساده, مدل پاستاست؟ پاستا هر مدلی می تونه باشه ولی ماکارونی های رشته ای معمولا برای این مدل سالاد استفاده نمی شه. تا اونجایی که من می دونم از ماکارونی های رشته ای برای سالادهای گرم استفاده می شه

      امیدوارم درست متوجه منظورتون شده باشم و تونسته باشم کمکتون کنم
      باز هم برای این همه تاخیر عذرخواهی می کنم

      Delete
  4. merci azizam, hatman emshab mikham baray namzadam dorost konam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) ممنونم عزیزم ... امیدوارم خوشتون بیاد و شب خوبی داشته باشین

      Delete
  5. سلام لاله خانم هنرمند. دستت بی بلا .میدونم خیلی خوشمزه است چون منم همین مدل درستش میکنم.خیلی عالی و نوووووووش جونتون

    ReplyDelete
    Replies
    1. فداي تو نسرين جون، مطمىنم شما خيلي خوشمزه تر از من درست مي كني
      *** به هر حال ممنونم و نوش جون شما هم

      Delete
  6. damet garm laleh joon k enghadr basalighe hasti

    ReplyDelete
  7. Salam Laleh Khanoom ,
    Dorost kardam khob bood montoha jamboon estefade nakardam chon dosti daram ke vegetarian hast . vali dar kol mamnoon

    ReplyDelete
    Replies
    1. سلام دوست عزیز
      *** خیلی خوشحالم که خوشتون اومده و نوش جان خودتون و دوستون

      :) ممنونم از اینکه اطلاع دادین

      Delete
  8. Salam , mersi bloget baes shod emsha be jaye sosis tokhme morgh mano ham khonam ghaza jadid bokhorim , mersi :D hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)))))))))))
      سلام خیلی خوشحالم از این بابت و نوش جان

      Delete
  9. درود بر شما،، لطفا می‌‌توانید طرز تهیه فالوده را به من یاد بدهید*.ممنون از شما.من در ایران نیستم،، طوری که بتوانم مواد را تهیه کنم.

    ReplyDelete
    Replies

    1. سلام عزیزم برای اینکار به نودل برنج چینی نیاز دارید
      بعد مقدار مساوی آب و شکر مثلا دو پیمانه از هرکدام و 4-5 قاشق غذاخوری گلاب رو روی حرارت خیلی ملایم گذاشته و شهد درست کنید و بعد اون رو داخل فریزر گذاشته تا یخ بزنه البته هر ازگاهی اون رو هم بزنید و دوباره داخل فریزر بذارید
      نودل ها رو در اب جوش ریخته و بگذارید نرم بشه بعد ابکش کنید با اب خیلی سرد
      وقتی ابش کاملا از دست رفت با شهدی که اماده کردید مخلوط و نوش جان کنید



      Delete
  10. بسیار عالی و حتما خوشمزه. پیشنهاد میدم به جای زامبون از ادویه ای که مزه شبیه اش رو داشته باشه استفاده کنید. مثلل آویشن و رزماری. من اینن کلک رو زیاد میزنم.

    ReplyDelete
  11. سلام ممنونم از شما و پيشنهادتون
    :)

    ReplyDelete