Monday, September 03, 2012

ژله تک نفره

روش تهیه این ژله دقیقاً مثل ژله دو رنگ است که مراحل کار رو قبلاً تو  این پست  توضیح داده ام. تنها تفاوت کار در این است که ژله رو تو قالب مافین درست و به صورت تک نفره سرو می کنیم. برای این ژله از دو ژله انار و آلوئه ورا استفاده کردم. ژله انار رو طبق دستور خود ژله و ژله آلوئه ورا رو به جای یک لیوان آب سرد با یک لیوان بستنی آب شده مخلوط کرده ام تا به رنگ کرم وانیلی یا ژله سفید در بیاد که اینجا فقط به عکس بسنده می کنم و اگه به توضیحات بیشتر احتیاج داشتین می تونین لینک بالا رو بخونین.
*
*
*
*
برای ژله دو رنگ حتماً باید ژله سرد باشه و لایه قبلی توی یخچال نسبتاٌ خودش رو گرفته باشه که لایه ها بخوبی خودش رو نشون بده برای ژله عکس دوم من دو لایه اولم رو به همین شیوه درست کردم و برای لایه سوم ژله سفید رو به مدت چند ثانیه روی حرارت گرم کردم. مایع ژله فقط کمی از حالت سرد بودن در اومد و بعد روی لایه قرمز ریختم و این حرارت کم باعث شد ژله انار کمی آب بشه و رنگها با هم تداخل پیدا کنه و حالت آبشاری بخودش بگیره. دومرتبه وقتی ژله خودش رو گرفت ژله انار رو به اون اضافه کردم.
در صورت استفاده از قالب های مافین سلیکونی برای کرم، ژله، یا کلاً هر گونه دسر، اگه از قالب های چندتایی استفاده می کنیم، بهتره اونها رو بچینیم تا موقع در آوردن ژله راحت تر عمل کنیم و بتونیم دقیقاً در هر کجای ظرف که می خوایم، اون رو هدایت کنیم. برای اینکار می تونیم قالب ها رو بعد از چیدن داخل یه سینی بچینیم و با سینی اونها رو جابجا کنیم.
نوش جان :)

19 comments:

  1. خیلی خوشگل شدن لاله جون ؛ یکیش رو بذار اینور مانیتور که من اومدمممممممممممم

    ReplyDelete
    Replies
    1. :)) ممنونم رز جووون زودتر بیا

      Delete
  2. به به لاله جوووووون خوشم آمد راحت شیک و خوشمزه . از این دستورا زیاد بذار عزیزم

    ReplyDelete
    Replies
    1. *** ممنونم الی جووون تو که خودت استادی عزیزم

      Delete
  3. خیلی شیک شده دستت درد نکنه لاله جون

    ReplyDelete
  4. لاله جون یکیش و به من هم میدی ؟ عارفه با دهن آب افتاده تصور کن !!!!!!!! . دستت طلا عزیزم .

    ReplyDelete
    Replies
    1. ممنونم عارفه جان
      :)) **** همه ش مال تو عزیزم

      Delete
  5. سلام لاله جون ممنون از غذاها ؛ دسرها و........ کلیه ی چیزهایی که آموزش می دی من از اون ها خیلی استفاده کردم و خوشحالم از این که خیلی با دقت و مرحله به مرحله توضیح دادی این خیلی به من کمک می کنه تا بهتر بفهمم واقعا دست مریضاد خسته نباشی

    سیاوش از بیرمنگام

    ReplyDelete
    Replies

    1. *** ممنونم سیاوش خان همیشه لطف دارین
      ما خستگیمون با شنیدن صداتون, خوندن پیامتون و خصوصا دیدنتون در می ره البته
      :))) اگه بدقولی نکنین
      :) سلام من و به فرزانه جووون برسونین

      Delete

  6. از تکنیک عکس گرفتنت خیلی خوشم میاد واقعا ممنون

    ReplyDelete
    Replies
    1. **** ممنونم عرفانه جان لطف دارین

      Delete
  7. سلام خانومی
    به این همه سلیقه افرین باید گفت
    یه سوال داشتم.میشه بگی روش درست کردن زله با ورق زلاتین چه جوریه؟
    ببخشید "ز"(با 3 تا نقطه )تو کیبوردم نیست و مجبور شدم از "ز" با یک نقطه استفاده کنم!:)

    ReplyDelete
  8. :) سلام عزیزم ممنونم از لطفت
    نیلوفر جان وقتی می خوایم از ورق ژلاتین استفاده کنیم باید اول در آب سرد قرار بدیم تا نرم شه و همین که نرم شد با دست کمی فشار بدیم تا آب اضافه اش خارج شه بعد برای ژله یا دسر استفاده می کنیم

    منتها یه نکته رو رعایت کنین اگه مایه دسرتون گرم بود ورق ژلاتین داخلش به راحتی حل می شه ولی اگه سرد بود بهتره به ازای هر سه ورق ژلاتین 1/4 پیمانه آب سرد به اون اضافه و به روش بن ماری حل و بعد به دسرتون اضافه کنین
    ضمنا برای تبدیل ورق ژلاتین به پودر ژله در ازای هر قاشق سوپ خوری پودر ژله 3 ورق ژلاتین استفاده کنین

    ReplyDelete
    Replies
    1. برای درست کردن ژله من خودم همیشه از پودرهای اماده استفاده می کنم ولی تو کتاب خانم گلزارمنش اینطور نوشته

      برای درست کردن ژله برای هر لیوان آب, آب میوه یا شیر یا هر مایعات دیگه ای که دوست دارین 2 ورق ژلاتین و 4 قاشق غذاخوری شکر, رنگ خوراکی و 1/3 چایخوری جوهر لیمو استفاده می کنیم البته به شیر رنگ و جوهر لیمو نمی زنیم
      ژلاتین رو در اب سرد حل کرده و با 1 استکان اب جوش حل می کنیم. روش رو اب یا آب میوه یا کمپوت ریخته همراه با شکر و اسانس و رنگ دلخواه ژله رو تهیه می کنیم

      البته مقدار شکر از نظر من برای نوع مایعاتی که استفاده می کنین متفاوت است مثلا
      کمپوت چون خودش شیرین است احتیاج به شکر نداره یا بسته به ذائقه تون کمتر داره تا آب معمولی یا شیر که اینها رو خودتون موقع درست کردن نوع ژله ای که در نظر دارین به حساب بیارین

      Delete
  9. سپاس بانو(خواستم پارسی رو پاس بدارم

    ReplyDelete